Lights On

Vanuit de studie werd er een gamejam aangeboden waar ik samen met een paar medestudenten deze game heb ontwikkeld.
Het thema waar de game op gebaseerd is “light and dark”. Dit thema komt vooral terug in de gameplay.
Als speler moet je er voor zorgen dat je de lichten in het huis aanzet en niet te lang in het donker blijft staan. Zodra dit wel gebeurd zal de schaduw de speler pakken.

Bij het maken van deze game heb ik mij beziggehouden met het werkend krijgen van alle mechanics, hiernaast heb ik ook een bijdrage gedaan aan de visuele look van de game.

Toenmalig was ik nog relatief nieuw in het gebruik van Unreal Engine (waar dit ook in gemaakt is), dus de bugs die naar voren kwamen kon ik toen niet oplossen doordat ik niet wist waar deze precies wegkwamen. Recentelijk heb ik er opnieuw gekeken om de bugs eruit te halen en een aantal QoL (Quality of Life) aanpassingen te doen. Door de vele projecten die ik sindsdien heb gedaan in Unreal Engine kon ik dit aardig snel en met gemak oplossen.

nl_NLDutch